Asterix 37

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: jaap_toorenaar, Jochgem

Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Asterix 37

Beitrag: #55135 Jochgem
21. März 2017 12:09

Op 19 oktober gaat weer een nieuw avontuur van start van onze vrienden, natuurlijk weer gemaakt door de huidige auteurs schrijver Jean-Yves Ferri en tekenaar Didier Conrad. Eerdere boeken van dit tweetal "bij de Picten" en "de papyrus van Caesar" zijn goed ontvangen.

Wat weten we van de nieuwe Asterix?

Eerst is een teaser verschenen, een pagina waar Obelix een nieuwe carriere voor zichzelf ziet, die van heldhaftige krijger (en een echte helm met vleugeltjes).

Verder zijn er een aantal toespelingen op internet dat het verhaal weer een reisavontuur gaat worden, en zich dus buiten het dorp afspeelt. We zijn benieuwd of begin April bij de grote boekenbeurs van Bologna de titel van het nieuwe boek gepresenteerd gaat worden. Dat is namelijk wat het Italiaanse La Stampa belooft.

Regelmatig kijken op de website van de uitgever dan maar.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages

Jochgem
Re: Asterix 37

Beitrag: #55224 Jochgem
4. April 2017 09:41

Facebook vandaag:

Astérix et Obélix 1 hr ·
1 day to go until we find out the title of the new Asterix album! To find out where our Gauls are headed in the new album, comment on the post with the combination marked on the suitcase. You have until 9 a.m. tomorrow by Toutatis ;-)

Ook de asterix37 site voor het nieuwe boek zit op slot, en moet om 10 uur morgen weer werken.
Hendrik Jan

jaap_toorenaar
AsterIX Druid

Beitrag: #55226 jaap_toorenaar
4. April 2017 09:55

Vertaler Frits liet me ook weten dat vandaag de dag is en Bologna the place to be,
Jaap

Jochgem

Beitrag: #55230 Jochgem
4. April 2017 15:13

Morgenochtend. Vroeg.
Zegt de Missive die ik net per email krijg.
Op Facebook live. OK, heb ik niet, maar goed.

Maar misschien ook op twitter, er staan leuke plaatjes van onze helden in Bologna. Met daarbij een uitnodiging:

bologna.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Hendrik Jan

Raytheman
AsterIX Village Child

Beitrag: #55250 Raytheman
5. April 2017 10:00

Asterix in Italië. ik kijk er naar uit!
transitalique01.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

jaap_toorenaar
AsterIX Druid

Beitrag: #55252 jaap_toorenaar
5. April 2017 12:03

De officiele titel is Astérix et le Transitalie, in onze vertaling "race door de laars". Het gaat erom, dat Italie uit veel volkeren is samengesteld. Caesar heeft moeite om ze allen onder één pet te krijgen ("Heel Italia is onder de macht van Caesar. Héél Italia? Nee, veel stammen enz."). Obelix wil in dit verhaal krijger zijn en gaat dus samen met Asterix deelnemen aan het verzet tegen Caesar in Italia. En Idefix mag mee,
Jaap

Sofieke
AsterIX Village Child

Beitrag: #55499 Sofieke
8. Mai 2017 14:48

Het is misschien nog wat vroeg, maar als er weer plannen zijn voor een middernachtlezing als volgende herfst het boek uitkomt in Nederland, dan zou ik graag komen. Bij Papyrus en de Picten was ik 2 keer pas bevallen en een keer hoogzwanger maar dit keer heb ik geen plannen in die richting :D . Het zou dus eindelijk eens kunnen lukken!

Ik kijk zelf alvast uit naar een reis door Italië met Asterix. Ik had nooit gedacht dat het die richting uit zou gaan, maar ik vind het een geweldige locatie om te ontdekken door de ogen van Asterix.

En dan nog eens wagenrennen....leuk! Praktisch: geef je dan je paarden toverdrank?

Een beetje reserve voor wat ze gaan aanvangen door Obelix een grotere rol te geven, maar dat zullen we moeten afwachten. Hij heeft in mijn ogen altijd al een glansrol gehad.

Zurück zu „Over Asterix“