Wat verzamel je?

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
JosN

Wat verzamel je?

Beitrag: # 56204Beitrag JosN
11. August 2017 00:36

Misschien een rare vraag, maar wat verzamelt de Asterix & Obelix fan? Alles wat je kunt vinden? Alle uitgaven? Of...?
Ik probeer van iedere taal / dialect minstens één exemplaar te pakken te krijgen. En dan het liefst de taal van het land waar Asterix is: een Engelse "Asterix en de Britten", etc...

Christian
AsterIX Established Villager

Re: Wat verzamel je?

Beitrag: # 56208Beitrag Christian
11. August 2017 10:22

JosN, welcome in the club of international Asterix collectors :-)

Christian

JosN

Beitrag: # 56222Beitrag JosN
12. August 2017 23:51

Thanks! Dank je! Danke! Meget tak!

Raytheman
AsterIX Village Guard

Beitrag: # 56241Beitrag Raytheman
14. August 2017 11:29

ik verzamel Nederlandse eerste drukken, beelden van Leblon Delienne, Attakus.
Ook koop ik op vakantie een Asterix in de betreffende taal ,aar dat schiet nog niet zo op;
ik heb de ronde van Gallië in het Frans en Asterix in Hispania in het Spaans. Volgende maand ga ik naar Berlijn en wil dat Asterix en de Gothen in het Duits aanschaffen..En natuurlijk in oktober de nieuwe Asterix en de race in de laars in het Italiaans!

Jochgem
AsterIX Elder Council Member

Beitrag: # 56276Beitrag Jochgem
23. August 2017 17:47

Heel lang geleden ben ik met een interrail abonnement naar Griekenland gereisd. Op het treinstation van München kocht ik de Gothen en in Griekenland ben ik op zoek gegaan naar een Griekse Asterix. Dat was helemaal nog niet eenvoudig. In een boekwinkel werd het zoontje van de eigenaar opgedragen om in het woordenboek de betekenis van "asterix" op te zoeken. Dat hielp niet echt. Later toch gevonden in zo'n typische straat kiosk. Daarmee had ik een hobby gecreerd: het sparen van internationale Asterixen.

Ik moet nog vaak uitleggen dat iedereen recht heeft op een nutteloze en op zich ongevaarlijke hobby!
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages

Christian
AsterIX Established Villager

Beitrag: # 56307Beitrag Christian
25. August 2017 20:17

Ha! For me it all started also (almost) on my Interrail tour in 99. I just had come back from Erasmus studies in Sweden, where I had acquired a few Swedish books (namely A på irrvägar, A & son and A i Indien - everything else was out of print at that time) to learn the language. And while searching for the books I stumpled upon Jochgem's impressive list in the early internet. And the international Asterix fever had caught me! On a trip to Finland I could get hold of A ja normannien maihinnousu, on the way back to Germany via Norway I added Asterix i keiserens klær I think and maybe some book in Denmark. Yes, and then on Interrail through the Netherlands, Belgium, France and Spain I added a bit of extra weight to my backpack with L'odissea d'Astérix, La odisea de Astérix and A odisseia de Astérix in Catala, Spanish and Portuguese and Asterix legionaria in the super-exotic language ;-) of the Basques. Asterix en het 1ste legioen was quickly added soon later.

Thank you Jochgem for the many dozen... I mean fourteen... of translations I added to my collection in the 17 years thereafter :)

Antworten