Naamswijzigingen

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
brambo

Naamswijzigingen

Beitrag: # 30304Beitrag brambo »

Ben ik de enige die zich stoort aan de naamswijzigingen die zomaar opeens doorgevoerd werden?
Van kinds af leer je in de Nederlandstalige versies de bard kennen als Assurancetourix en het dorpshoofd als Abraracourcix.
Omdat men nu anders gaat vertalen moeten we plotseling o.a. spreken van heroix en kakafonix...
Ook enkele vertrouwde legioenplaatsen veranderden van naam.
Zoiets doe je toch gewoon niet met namen van personages die al jarenlang meegaan?
Eadulf

Re: Naamswijzigingen

Beitrag: # 30305Beitrag Eadulf »

Ook ik vind het vervelend en bevreemdend. Dat er nieuwe vertalingen van (een aantal) verhalen gemaakt zijn is prima, dat was ook hard nodig. En het was ook beter geweest als er in de zestiger jaren al meteen Nederlandse namen bedacht zouden zijn, maar dat hebben ze toen helaas niet gedaan. De oude namen zijn (bij mij in ieder geval) zo ingesleten dat mijn blik elke keer blijft haken als ik een nieuwe naam lees.
macrace

Re: Naamswijzigingen

Beitrag: # 33692Beitrag macrace »

Ik ben al een hele tijd niet meer op deze forum geweest maar ik erger me er ook aan!
Is alles Duits of zo??

Inloggen kan ik ook al niet meer.
Dit krijg ik als bericht:

Du hast einen fehlerhaften Benutzernamen angegeben. Bitte prüfe deinen Benutzernamen und versuche es erneut. Wenn du weiterhin auf Probleme stößt, wende dich bitte an die Board-Administration.

Ik ben lid!!

En ook dat je je eigen berichten niet kunt wijzigen!
En dan die "Bestätigungscode" ZUCHT*
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Naamswijzigingen

Beitrag: # 33715Beitrag Jochgem »

Dag Frederik "MacRace",

Inderdaad is de standaardtaal van het forum duits. De meeste bezoekers en ook de eigenaar ("host") van het forum komen uit Duitsland, vandaar. De taal die het forum spreekt kan veranderd worden als je een account hebt en inlogt.

Je oude account bestaat inderdaad niet meer, dat is helaas verlopen.
Wil je je weer proberen aan te melden als lid? Wegens erg veel spam werd gmail geblokkeerd, maar de "baas" van het forum probeert nu of het weer zonder die maatregel kan. Laat even weten wanneer (en of) het gelukt is, dan verwijder ik deze off-topic discussie.

Alvast welkom terug!
Jochgem / Hendrik Jan
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
MacRace

Re: Naamswijzigingen

Beitrag: # 33717Beitrag MacRace »

Gelukt, zeer bedankt!
:cervisia:
Antworten