casting Astérix

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Sofieke

casting Astérix

Beitrag: # 49611Beitrag Sofieke »

Nu mag je verdorie meedoen aan de wedstrijd als je in Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland of Nederland woont.....goed nieuws voor zowat iedereen hier die dat graag gedaan had. Behalve voor mij dus.......
:hammer: :hammer: :hammer:
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: casting Astérix

Beitrag: # 49613Beitrag Jochgem »

Daar snap ik niets van! De Belgen behoren toch tot de dappersten der Europeanen?

Toevallig vandaag kreeg ik de volgende mail met een oproep om mee te doen. Ik plak die hieronder mee, maar hij staat ook al op de Facebook pagina die hier wordt genoemd. Er staat op dit moment één Nederlander op deze lijst ... als Kerstman (?).
Het 36ste album van de avonturen van Asterix de Galliër verschijnt op 22 oktober 2015. En voor de eerste keer in de stripwereld hebben we het creatieve proces omvergegooid!

Twee fans uit Europa krijgen de kans zichzelf als karikatuur in dit album terug te zien. Voor altijd!

Een Europese casting is vandaag gestart in de sociale media, tot en met 20 februari 2015.

Deelnemen is heel eenvoudig: je hoeft alleen maar naar de desbetreffende Facebook app te gaan: https://ww.facebook.com/asterixobelixofficiel/app 244041225639079 en daar een foto van jezelf te posten, vermomd als een personage uit de avonturen van Asterix (Galliër, Romein, piraat, enz.).

Op 23 februari 2015 zal het lot de winnaars aanwijzen.

--

Dus… Wat zou je ervan vinden om over 40 jaar met je kleinkinderen door het album te bladeren en ze jouw karikatuur te laten zien…?
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Sofieke

Re: casting Astérix

Beitrag: # 49615Beitrag Sofieke »

Tja, ik kreeg al een reactie van iemand van Ditmar, die de bedeling doet voor Nederland en België, dat ze ernaar gingen kijken, en sindsdien werkt het voor Nederland, maar dus niet voor België.
Ik denk dat het aan het IP-adres ligt. Franstalige Belgen hebben hetzelfde probleem. Ik kan dus ook niets van inzendingen zien.

Ik hoop natuurlijk dat het nog in orde komt, het is blijkbaar wel de bedoeling dat het werkt.....
Sofieke

Re: casting Astérix

Beitrag: # 49616Beitrag Sofieke »

(Als Heroïx dat maar niet hoort trouwens, Jochem, of we zijn weer vertrokken) :-D
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: casting Astérix

Beitrag: # 49619Beitrag Jochgem »

Sofieke hat geschrieben:Tja, ik kreeg al een reactie van iemand van Ditmar, die de bedeling doet voor Nederland en België, dat ze ernaar gingen kijken, en sindsdien werkt het voor Nederland, maar dus niet voor België.
Kennelijk willen ze op grond van het IP adres kijken in welke taal je moet worden toegesproken? En dat zal wel lastig zijn voor Belgie (maar dat zou facebook toch al eens eerder hebben bedacht?) Jammer hoor, ik zag dat je al een prachtige foto hebt om deel te nemen.

OK, dat van de "dappersten" was maar een mening van Caesar hoor. Dat hebben wij hier nooit gezegd!
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Sofieke

Re: casting Astérix

Beitrag: # 49623Beitrag Sofieke »

Dank je wel!

Tja, aangezien ik heb begrepen dat het in principe geen probleem is om als Belg mee te nemen, heb ik een beetje buitenlandse hulp ingeschakeld, en zet een vriendin uit Parijs hem online.
Dus ik doe mee :-). Ze vroeg gisterenavond nog wat mijn Gallische naam was....had ik nog effe niet over nagedacht, maar ik heb er dan maar Phylosofia van gemaakt :-D

Met of zonder karikatuur, kijk ik natuurlijk uit naar het nieuwe album! Maar je kan ook toegang tot de 'launch' van het album in Parijs winnen en daar zou ik supergraag naartoe gaan.
Wie niet waagt....en zo van die dingen.

Doet er nog iemand mee van het forum? Mijn foto staat er inmiddels op, maar ik zie dus verder niets van de hele wedstrijd, en ik kan ook niet stemmen.
(Ik weet zelfs niet waar de stemmen voor dienen eigenlijk, want volgens de regels worden de winnaars geloot. misschien uit de populairste foto's.)


(Ik heb deze post net onder het juiste onderwerp gehangen, want ik had deze namiddag blijkbaar weer een zware aanval van moederschapsdementie)
Antworten