Asterix 37

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Asterix 37

Beitrag: # 55135Beitrag Jochgem »

Op 19 oktober gaat weer een nieuw avontuur van start van onze vrienden, natuurlijk weer gemaakt door de huidige auteurs schrijver Jean-Yves Ferri en tekenaar Didier Conrad. Eerdere boeken van dit tweetal "bij de Picten" en "de papyrus van Caesar" zijn goed ontvangen.

Wat weten we van de nieuwe Asterix?

Eerst is een teaser verschenen, een pagina waar Obelix een nieuwe carriere voor zichzelf ziet, die van heldhaftige krijger (en een echte helm met vleugeltjes).

Verder zijn er een aantal toespelingen op internet dat het verhaal weer een reisavontuur gaat worden, en zich dus buiten het dorp afspeelt. We zijn benieuwd of begin April bij de grote boekenbeurs van Bologna de titel van het nieuwe boek gepresenteerd gaat worden. Dat is namelijk wat het Italiaanse La Stampa belooft.

Regelmatig kijken op de website van de uitgever dan maar.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55224Beitrag Jochgem »

Facebook vandaag:
Astérix et Obélix 1 hr ·
1 day to go until we find out the title of the new Asterix album! To find out where our Gauls are headed in the new album, comment on the post with the combination marked on the suitcase. You have until 9 a.m. tomorrow by Toutatis ;-)
Ook de asterix37 site voor het nieuwe boek zit op slot, en moet om 10 uur morgen weer werken.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55226Beitrag jaap_toorenaar »

Vertaler Frits liet me ook weten dat vandaag de dag is en Bologna the place to be,
Jaap
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55230Beitrag Jochgem »

Morgenochtend. Vroeg.
Zegt de Missive die ik net per email krijg.
Op Facebook live. OK, heb ik niet, maar goed.

Maar misschien ook op twitter, er staan leuke plaatjes van onze helden in Bologna. Met daarbij een uitnodiging:
bologna.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Raytheman

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55250Beitrag Raytheman »

Asterix in Italië. ik kijk er naar uit!
transitalique01.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55252Beitrag jaap_toorenaar »

De officiele titel is Astérix et le Transitalie, in onze vertaling "race door de laars". Het gaat erom, dat Italie uit veel volkeren is samengesteld. Caesar heeft moeite om ze allen onder één pet te krijgen ("Heel Italia is onder de macht van Caesar. Héél Italia? Nee, veel stammen enz."). Obelix wil in dit verhaal krijger zijn en gaat dus samen met Asterix deelnemen aan het verzet tegen Caesar in Italia. En Idefix mag mee,
Jaap
Sofieke

Re: Asterix 37

Beitrag: # 55499Beitrag Sofieke »

Het is misschien nog wat vroeg, maar als er weer plannen zijn voor een middernachtlezing als volgende herfst het boek uitkomt in Nederland, dan zou ik graag komen. Bij Papyrus en de Picten was ik 2 keer pas bevallen en een keer hoogzwanger maar dit keer heb ik geen plannen in die richting :D . Het zou dus eindelijk eens kunnen lukken!

Ik kijk zelf alvast uit naar een reis door Italië met Asterix. Ik had nooit gedacht dat het die richting uit zou gaan, maar ik vind het een geweldige locatie om te ontdekken door de ogen van Asterix.

En dan nog eens wagenrennen....leuk! Praktisch: geef je dan je paarden toverdrank?

Een beetje reserve voor wat ze gaan aanvangen door Obelix een grotere rol te geven, maar dat zullen we moeten afwachten. Hij heeft in mijn ogen altijd al een glansrol gehad.
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56456Beitrag Jochgem »

Zojuist ontving ik weer een Franstalige "Missive" van de uitgeverij met daarin recent nieuws over Asterix en Obelix, om te beginnen over het nieuwe album.

Er schijnen posters en andere reclame-uitingen in Frankrijk te komen, en daarvoor zijn kleine cartoon-achtige grapjes getekend. Je kunt ze via internet zien op de site van boek 37:
http://asterix37.com/le-phenomene-aster ... -affiches/

Verder twee tentoonstellingen over Goscinny en Uderzo, nieuws van Parc Asterix en Asterix producten.
Nieuwsbrief is online in te zien, ook als je niet geabonneerd bent:
http://www.asterix.com/missive37/lettre029.htm
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56580Beitrag jaap_toorenaar »

ik kreeg van een fan een mail, waarin hij het betreurt, dat Mevrouw Kern, 1 van de 2 stripwinkels in Leiden, geen cultusnacht rond het nieuwe album meer organiseert (dus 's avonds geopend vanaf 22 uur, een powerpointje, om middernacht de count-down en de verkoop van het nieuwe Album met een glaasje en een hapje - en een keer een tv-ploeg van het NOS-journaal!). Kwestie van nieuwe eigenaar en nieuw beleid (of geen beleid?). Zijn vraag of er misschien ergens anders wel een Harry-Potterachtige midnight-happening is zet ik graag op dit Forum! Ik meen me te herinneren dat het Stripmuseum Groningen dit de vorige keer ook deed... Helaas ben ik zelf die dag - middenin de herfstvakantie - in een huisje in de Eiffel...
Jaap
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56641Beitrag Jochgem »

De voorplaat van het nieuwe boek is onthuld, en bijvoorbeeld te zien op de officiele site van Asterix uitgever Albert-René. Verder zijn wat kleine details onthuld. Diverse volken strijden in een "death-race" (uitval race?) rond Italie. De Romeinse tegenstander is een geheimzinnig gemaskerde met als naam Coronavirus. Zoals we al eerder hebben gezien is Obelix aktiever betokken dan ooit; zo ment hij de wagen van het Franse team.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56680Beitrag Jochgem »

De website asterix37.com voor de nieuwe band "Asterix en de race door de Laars" is nu ook in het Nederlands aangevuld met veel meer informatie over de nieuwe band. Met uitleg van de auteurs, een nieuw volk de Sarmaten, en zelfs een drieluik van scenario, via schets naar strip (Asterix tegen Obelix: wind je niet op, blijf sportief)

Vergeet niet door te klikken naar de diverse hoofdstukken via het menu bovenin:
  • De cover! Eindelijk!
  • Waarom Italië?
  • Een wagenrace over Romeinse wegen
  • De teams
  • De gemaskerde wagenmenner
  • De internationale edities
En, zoals de site vraagt: Dus… Wie verbergt zich achter dit masker???
Vriend Erik van de Duitse afdeling van de site suggereert dat tegenstander Coronavirus misschien Julius Caesar zelf is. Ik zou zeggen, gezien de gestalte van Caesar in eerdere boeken zie ik wel overeenkomsten.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 808
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56693Beitrag Batavirix »

Ik ben het met Erik eens;
Mijn eerste associatie bij deze afbeelding was ook, dat deze wel heel erg op het gestalte van Julius Caesar lijkt.

Ik heb de naam Coronavirus ook maar even opgezocht:

Coronavirussen (Coronavirinae) vormen een onderfamiliefamilie van virussen de Coronaviridae, die in de orde der Nidovirales thuishoren. Coronavirussen zijn naast rhinovirussen hoogstwaarschijnlijk de veroorzakers van een groot percentage van alle gewone verkoudheid bij volwassenen. Zij veroorzaken, over het algemeen in de winter en vroeg in de lente, verkoudheid. Van de ruim 30 geïsoleerde stammen (strains), zijn er 3 of 4 die mensen kunnen infecteren. (Bron: Wikipedia)

Met vriendelijke groet,

Henk
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 808
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56695Beitrag Batavirix »

In de Duitse versie is de naam van deze nieuwe figuur overigens “Caligarius“

Vertaald betekent dat zoiets als “iemand die kousen maakt”

Iets dat dan weer heel goed aansluit bij de titel van dit nieuwe album,
“Asterix en de race door de Laars”

Met vriendelijke groet,

Henk
Raytheman

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56741Beitrag Raytheman »

Ik heb m al.. :-D
Raytheman

Re: Asterix 37

Beitrag: # 56774Beitrag Raytheman »

En ik vind t niet geweldig...
Antworten