nieuwe asterixen minder leuk

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
anonimous

nieuwe asterixen minder leuk

Beitrag: # 6787Beitrag anonimous »

de afgelopen 6-7 strips over Asterix redden het bij lange na niet bij die daarvoor. Vinden jullie dat Uderzo desondanks door moet gaan of er een punt achter moet zetten?
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: nieuwe asterixen minder leuk

Beitrag: # 6788Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
ik denk dat het niet eens zoveel verschil uitmaakt of ik voor of tegen doorgaan ben, aangezien Uderzo 78 is en zeker 4 jaar nodig heeft voordat er weer eentje klaar is. En als ie het haalt (hij lijkt in blakende gezondheid, dus wie weet), mag hij van mij best doorgaan hoor. Ook al kun je van alles zeggen over de laatste, verrassend was hij in ieder geval wel en Uderzo kan nog best tekenen, ook al laat hij het uitlijnen tegenwoordig over aan anderen (en een wrange toevoeging: de volgende kan alleen maar beter zijn).
Jaap
sofie

Re: nieuwe asterixen minder leuk

Beitrag: # 6789Beitrag sofie »

Ik ben met Jaap, ik kan er mee leven als de strips worden afgsloten met de dood van Uderzo, maar Het Geheime Wapen mag niet het einde zijn!!! Iemand moet uderzo zo snel mogelijk een idee influisten zodat hij er nog één afkrijgt, en liefst een album waar we onze helden graag mee zien eindigen!!!

xxxfieke
Bob Hennis

Beitrag: # 10996Beitrag Bob Hennis »

Vanaf de roos en het zwaard vind ik dat Uderzo er maar weinig van bakt.
Asterix en het geheime wapen vind ik zelfs een beschaming voor alle voorafgaande albums. Ik heb het idee dat Uderzo een beetje kinds aan het worden is :-D
Ajaxix

Beitrag: # 11428Beitrag Ajaxix »

Ik denk dat het er maar aan ligt wat voor persoon je bent. Namelijk:

-Ben je, misschien al wat ouder, of houdt je gewoon van oudheid en grieks en latijn, een zogenaamd Gymnasium kind, dan houdt je misschien meer van een asterix waarin ze tegen romeinen vechten, naar andere, gezellige, leuke landen gaan, authentieke culturen tegenkomen, etc.

-Maar het zou ook kunnen dat je juist een persoon wat meer houdt van een futuristische wereld, met ruimtemannetjes enzo. Een beetje een SF wereld. Dan is album 33 misschien iets voor jou, waar je voorheen geen asterix album las. Met SF figuren als Toon en die Arnold Schwartzenegger achtige spierbundels.

Andere kant hoe je er tegen aan k an kijken:

-Misschien let je veel op de tekeningen. Misschien vind je de tekeningen die Uderzo in het begin maken niet echt fantastisch. Misschien vind je daarom album 33 (en alle andere "latere" albums) leuker, omdat het er, dat is niet te ontkenenn, natuurlijk wel wat gelikter en strakker uitziet.

-Misschien maken de tekeningen je niet zo veel uit, maar houdt je juist van een goed geschreven verhaal. Dan heb je helemaal gelijk als je zegt dat mét Goscinny de goede verhalen van asterix zijn gestorven.
Bertillix

Beitrag: # 13527Beitrag Bertillix »

Voor mij klopt het ook dat met Goscinny de echt goede verhaallijnen zijn gestorven. Natuurlijk zijn er na de dood van Goscinny nog wel goede verhalen verschenen, maar ook ik ben van mening dat de laatste albums niet konden tippen aan de oude albums. En misschien zien de tekeningen er wel wat gelikter uit, ik ging bij Asterix en Obelix toch altijd voor het verhaal en de subtiele humor en dan maakt het me niet uit dat de tekeningen uit de begintijd misschien iets minder gelikt eruit zien. Laat ons eerlijk zijn....die stijl van tekenen had ook zeker zijn charmes.
Antworten