Het geheime Wapen

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Idefiks

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6757Beitrag Idefiks »

Tsja, 'T is dat ik mijn verzameling compleet wil maken
dat ik hem gekocht heb. Maar ik zal er geen andere vertaling
van gaan kopen :-(
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6758Beitrag Jochgem »

Ja dat zei ik ook tegen mezelf, maar toen bedacht ik me: als ze 'm nu vertalen in het Gujerati?

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Idefiks

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6759Beitrag Idefiks »

Ehmmm, nee, alleen als ze deze in het Klingon vertalen   ;D
Ben

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6760Beitrag Ben »

Heel erg slecht is deze Asterix. Ik heb Het Geheime Wapen niet helemaal gelezen. De laatste drie pagina's wel. De Beproeving van Obelix was al treurig met kindertjes op dolfijnen, maar dit slaat alles.
Ik zou wensen dat dit avontuur, net als bij de Galliers, uit mijn geheugen gewist kan worden.
graafron

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6761Beitrag graafron »

Inderdaad diep triest dit album.

Doet me een beetje denken aan vlucht 714 van Kuifje waar Herge ook plots met UFO's op de proppen kwam en daarmee het verhaal om zeep hielp

Ron
Sellix

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6762Beitrag Sellix »

Kijk eens naar de poll op www.asterix-obelix.nl  :P

Nu 17 okt 2005 met de stand op 166 zijn er 19 die het album niet zo veel aan vinden en maar liefst 101 die het zelf een enorme teleurstelling vinden. Dat zegt toch wel wat.

Ik hoop op een flinke toename in het aantal stemmen zodat het een representatieve weergave van de mening van de lezers wordt.


Richard

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6763Beitrag Richard »

Ja, heel jammer dit...

Weg geloofwaardigheid van Uderzo.

En dan te bedenken dat ik ook nog de (dure) speciale uitgave heb besteld bij het kopen van het album. Hopelijk is die nog een beetje de moeite waard.
Bart Pluijms

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6764Beitrag Bart Pluijms »

Nou... als grote fan van A&O... is dit dan ook echt het laatste album dat ik heb gekocht... Latraviata vond ik al wat minders... maar dit is echt werkelijk nix!

A&O deed me altijd denken aan een vleugje historie, een knipoog naar de werkelijkheid een terugblik naar de oude tijden en dat alles met een enorme glimlach...

Mensen... ik heb het nieuwe album doorgebladerd... En ik heb dus werkelijk een uur alleen maar kunnen uitbrengen... "Dit is werkelijk om te janken"... Ik heb 'm sinds vrijdag, het is nu woensdag en ik heb het album nog niet gelezen. Ik ben het ook niet van plan... Het gaat zo regelrecht de kast in... Ver weggestopt achter de albums die wel de moeite waard zijn om te lezen!

Uderzo moet zich schamen dat hij dit doet met zijn "kindjes". En ik denk dat ik nix verkeerds zeg met de woorden "Goscinny draait zich om in z'n graf" en dat doet ie vast niet 1 keer...  Uderzo vernietigt Goscinny's en zijn eigen kinderen, waar ze groot mee zijn geworden... Waar Goscinny groot mee is gebleven en waarmee Uderzo zijn eigen ondergang schrijft... uhm... neeh "verzint"!

@Hans... succes met het schrijven van die samenvatting... Ik denk dat je in plaats van de samenvatting beter een screenshot van de Poll kan opnemen... dat zegt genoeg.
Erikjanix

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6765Beitrag Erikjanix »

tja mij gaat het ook al zo, heb het album nu 2 keer gelezen en das 3 keer te veel, ik hoopte dat ie bij de 2e keer mischien leuker werd

ik dacht al ik heb vast iets gemist maar nee hoor het is gewoon een ongelooflijk groot stuk bagger, wat een lulverhaal, het begin is best goed maar zodra die achterlijk #<at>%&(*()!($)<at>( aliens om de hoek komen! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

om van te janken gewoon

diep triest dat dit de naam asterix draagt
Erikjanix

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6766Beitrag Erikjanix »

Bild
JP

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6767Beitrag JP »

ample hat geschrieben: leuk dat idefix er nu wel bij staat.. maareehm.. geinig ;)
Ehhm, Idefix was er in het 1e album ook niet bij hee.
Peter

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6768Beitrag Peter »

Toch maar overstag gegaan en het album gekocht. Eén keer gelezen, in een plastic hoesje gedaan, in de kast gezet, nooit meer lezen......  :'(
ample

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6769Beitrag ample »

JP hat geschrieben:
Ehhm, Idefix was er in het 1e album ook niet bij hee.
vanaf de ronde van gallie pas.
willemweetniet

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6770Beitrag willemweetniet »

[quote author=Bart Pluijms link=board=nlpraat;num=1127517339;start=30#37 date=10/19/05 at 16:52:13]Nou... als grote fan van A&O... is dit dan ook echt het laatste album dat ik heb gekocht... Latraviata vond ik al wat minders... maar dit is echt werkelijk nix!

A&O deed me altijd denken aan een vleugje historie, een knipoog naar de werkelijkheid een terugblik naar de oude tijden en dat alles met een enorme glimlach...

Mensen... ik heb het nieuwe album doorgebladerd... En ik heb dus werkelijk een uur alleen maar kunnen uitbrengen... "Dit is werkelijk om te janken"... Ik heb 'm sinds vrijdag, het is nu woensdag en ik heb het album nog niet gelezen. Ik ben het ook niet van plan... Het gaat zo regelrecht de kast in... Ver weggestopt achter de albums die wel de moeite waard zijn om te lezen!

Uderzo moet zich schamen dat hij dit doet met zijn "kindjes". En ik denk dat ik nix verkeerds zeg met de woorden "Goscinny draait zich om in z'n graf" en dat doet ie vast niet 1 keer...  Uderzo vernietigt Goscinny's en zijn eigen kinderen, waar ze groot mee zijn geworden... Waar Goscinny groot mee is gebleven en waarmee Uderzo zijn eigen ondergang schrijft... uhm... neeh "verzint"!

@Hans... succes met het schrijven van die samenvatting... Ik denk dat je in plaats van de samenvatting beter een screenshot van de Poll kan opnemen... dat zegt genoeg.[/quote]

Latraviata was nog een van Uderzo's beste creaties (van Uderzo alleen dan he)

Uderzo had gewoon iemand in de hand moeten nemen en niet zelf van die rare verhaaltjes verzinnen. En dan ook nog die nieuwe namen >:(

Maaruh weet iemand dat verhaal met het lente-mannetje in het pretpakket nog? Was dat Uderzo's inspiratie-bron voor zijn eigen reeks?
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6771Beitrag Jochgem »

willemweetniet hat geschrieben:Maaruh weet iemand dat verhaal met het lente-mannetje in het pretpakket nog? Was dat Uderzo's inspiratie-bron voor zijn eigen reeks?
Mijn idee was altijd al dat dat een uitstapje van Uderzo alleen was, dus zonder tekst van Goscinny. Juist vanwege het sprookjes-achtige thema.

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Antworten