Hachette uitgaven

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Peter

Hachette uitgaven

Beitrag: # 6801Beitrag Peter »

OK, help mij even: als ik het goed heb heeft Hachette deel 1 t/m 24 uitgegeven in 1999.

Vanaf 2002 zijn ze begonnen met de uitgave van de hardcovers, inmiddels deel 1 t/m 10. Daarnaast heeft Editions Albert-Rene ook deel 0 en 31 t/m 33 in HC uitgegeven.

Vanaf 2003 zijn de nieuwe vertalingen op de markt gekomen, inmiddels uitgegeven zijn deel 1 t/m 10. Daarnaast heeft Editions Albert-Rene ook deel 0 in nieuwe vertaling uitgegeven.

Klopt dit, of mis ik wat?

Peter
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6802Beitrag Jochgem »

Nee, ik denk dat dat klopt. Alleen deel 1 tm. 10 in nieuwe vertaling, en die delen ook in hardcover. Ook in hardcover LaTraviata, korte verhalen, en de laatste hit nummer 33. Die zijn 'automatisch' in nieuwe vertaling. Ook van de andere delen is ons een nieuwe vertaling toegezegd, maar Anton leest dit forum ook,  en die weet daar weer alles van.
Maar, eeuh, wat is deel 0? Is dat Obelix in de ketel?

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Peter

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6803Beitrag Peter »

Yep, Hoe de kleine Obelix in de ketel van de druide viel. Die is er volgens mij in 3 varianten. De 1e druk uit 1989 in SC (met de prijsvraag folder) en in nieuwe vertaling in zowel SC als HC.

Peter
Anton

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6804Beitrag Anton »

Hoe Obelix in de ketel... dat is een boek buiten de reeks en wordt altijd aangegeven als "special", niet als 0 album.
Ook de filmboeken zullen "specials" worden. In april zal de eerste verschijnen.

Delen 1 t/m 10 zijn door Hachette al uitgegeven, en zij hadden ook voor dit jaar nog 2 nieuwe hardbacks aangekondigd, alleen dat neem ik nu maar met een korreltje zout. Voor volgend jaar staan er wel weer 4 nieuwe hardbacks van Hachette op de planning en dat ziet er wel weer serieus uit. Dat zie ik wel gebeuren.

Misschien dat ik Albert René ook zover kan krijgen dat ze gaan beginnen met de hardback uitvoeringen (delen 25 t/m 30)
Peter

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6805Beitrag Peter »

Hmm, ik zie Hoe Obelix ... toch vaak als nr. 0 aangeboden worden, ook door stripshops.

Nummer 26 (De Odyssee) bestaat trouwens al als HC. Iemand enig idee waarom deze wel en de rest niet?

Peter
Peter

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6806Beitrag Peter »

Voor wie het interesseert: Ik heb bij m'n stripwinkel twee Hachette uitgaven gevonden in de nieuwe vertaling gedrukt in 1999 i.p.v. 2002. Het betreft de Noormannen en als legioensoldaat. Ik heb deze in de nieuwe vertaling ook uit 2002 (net als deel 1 t/m 8).
walter282

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6807Beitrag walter282 »

Dat lijkt me erg raar omdat voor zover ik weet deze nieuwe vertalineg pas in 2003 af waren, wat wel bestaat zijn oude vertalingen in nieuwe voorkanten. Hiervan het ik Asterix en de Noormannen en Asterix als Legioensoldaat gezien.

Walter.
Peter

Re: Hachette uitgaven

Beitrag: # 6808Beitrag Peter »

Ik heb nog even gekeken, van de Noormannen en als legioensoldaat heb ik de oude vertaling uit 1999, de nieuwe vertaling uit 1999 en de nieuwe vertaling in HC uit 2002.

Ik neem aan dat men vergeten is de datum van uitgifte te wijzingen bij de nieuwe vertaling.

Peter
Antworten