Asterix en de Vikingen De film

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Anton

Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6876Beitrag Anton »

Ik was even aan het zoeken op internet en ik kwam het volgende artikel in de Variety tegen waarbij Asterix zelfs de cover haalde.

http://www.afilm.com/2ddept/asterix/AsterixAFM.jpg

Bild

Quote:
[HR]
A. Film A/S is in the final stages of production of Europe´s most ambitious and expensive animated feature film to date, the 22 million euro (US$25 million) “Asterix and the Vikings”, based on the hugely popular comic book character by Albert Uderzo and the late René Goscinny, subcontracting for M6 of Paris.

A. Film´s Stefan Fjeldmark (“Help! I´m A Fish”) and Jesper Møller direct the 75-minute film, having co-written the script with Belgian Jean-Luc Goossens.

With direction, main animation, head background, art direction, color styling and editing in Denmark, A. Film A/S acts as hub for the many subcontracting studios around the world to create an exciting and visually stunning experience for the entire family.
For release in France and Belgium on April 12th, 2006.
[HR]
ample

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6877Beitrag ample »

Ik ben benieuwd :)
Anton

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6878Beitrag Anton »

Bij Sky Radio kan je mee doen aan een wedstrijd, waar je kan winnen dat je 1 van de stemmen wordt in de tekenfilm.

Kijk achter de schermen bij Asterix en de Vikingen

Vanaf 27 april is de nieuwste film van Asterix, Asterix En De Vikingen, te zien in de bioscoop. Op dit moment wordt de Nederlandse versie ingesproken en jij kunt hierbij alvast een kijkje nemen door een exclusief 'behind the scenes'-bezoek. Niet alleen neem jij dan een kijkje achter de schermen, maar je mag ook nog een stemrol invullen! Jij bent dus straks te horen in de allernieuwste Asterix-animatiefilm!

Synopsis
Er is een grote gebeurtenis aan de gang in ons favoriete dorp in Gaul. Justforkix, het neefje van de baas, is net gearriveerd uit Parisium! Asterix en Obelix hebben een onmogelijke taak gekregen. Het avontuurlijke duo moet van Justforkix een echte man maken. De grote jongen uit de stad blijkt onder zijn arrogante buitenkant echter een bangerik te zijn en de harde training verandert hier weinig aan. Ondertussen zijn de Vikingen geland in Gaul, vastbesloten om de 'kampioen van angst' te vinden. Deze kampioen zal hen volgens de voorspelling van hun helderziende leren vliegen.

De ramp begint pas echt wanneer Justforkix wordt ontvoerd door de Vikingen. Asterix en Obelix moeten hem ten koste van alles proberen te vinden. Terwijl zij de achtervolging inzetten naar het hoge, bevroren Noorden om Justforkix te redden, is deze inmiddels volledig in de ban van de mooie en dappere Abba en ontdekt hij dat je op slag verliefd kunt worden! Over een cultuurschok gesproken…

Wil jij kans maken op een exclusief 'behind the scenes'-bezoek met eigen bijdrage aan de film als 'gast-rolstem'?

Doe dan mee aan de prijsvraag!

http://www.skyradio.nl/index.aspx?Filte ... tId=373291
Sofie

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6879Beitrag Sofie »

Ik ben superbenieuwd! Ik ga de film zaterdag kijken! ze spelen hem op het animafestival in brussel. Ik dacht dat ik nog twee maanden moest wachten,maar kerstmis is er vroeg bij dit jaar! Zijn er nog mensen onder jullie die de film zaterdag al te zien krijgen?xxxxx
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6880Beitrag jaap_toorenaar »

spannend, Sofie! Graag volgende week je indruk op deze site!
Jaap
sofie broeckx

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6881Beitrag sofie broeckx »

Dat zal ik zeker doen! maar als rasechte asterix-fan ben ik natuurlijk bevooroordeeld...
xxx
Sofie

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6882Beitrag Sofie »

Hey, iedereen
Ik ben net terug uit Brussel waar ik samen met vriend en vader de film gezien heb. De ontlading was groot. Voor de film begon kwam Jean-Luc Gossens (die de dialogen en een deel van het scenario voor zijn rekening nam, aan het woord. Dat wist ik niet, maar hij heeft dus de voorstelling bijgewoond, en werd op het einde alvast met groot aplaus beloond.

De film...
Het blijft altijd wennen om mijn favoriete stripfiguren plots te zien bewegen en praten. Maar de stemmen waren wel heel toepasselijk, alleen de stem van Panoramix was wat vreemd, vond mijn vriend. We zijn naar de Franse versie gaan kijken, en de ondertiteling stond nog niet helemaal op punt, maar die zal misschien nog worden aangepast als de film in de zalen komt.

Het verhaal! Asterix en Obelix hebben hun handen vol met Goudurix. Ik vind dat vooral Obelix geweldig is samen met Goudurix, je krijgt echt een kant te zien van hem die je nog niet vaak gezien hebt! Asterix gaf de richting aan, maar Obelix bepaalde de sfeer van de rit.
Er zaten ook veel donkere stukken in de film, ik zou zelf bepaald niet in het hoge nooorden willen wonen. Persoonlijk vond ik Abba geweldig, al viel de romance tussen haar en Goudurix wel héél erg uit de lucht. Ze slaagt er trouwens in om gedurende de hele film geen woord met Asterix of Obelix te wisselen.Ik weet dat vrouwen niet hun sterkste kant zijn, maar een beetje interactie was leuk geweest. Goudurix is toch wel het hoofdpersonage.
Er zitten echt hilaaaaarische momenten in de film, Vooral door verwijzingen naar de typische jongerencultuur van nu, maar die ga ik niet allemaal verklappen. In ieder geval, we moesten allemaal een formulier invullen en daar een score geven. Ik en mijn vriend gaven allebei een 9/10, mijn vader een 8/10 omdat hij soms de animatie toch niet alles vond. En eigenlijk heeft hij daarin wel wat gelijk.De achtergronden zijn prachtig, maar het doet wat vreemd aan om wel erg 2-dimensionele figuurtjes in een 3D decor te zien. ik ben geen grafisch expert, maar ik dacht toch ook dat er daar soms iets niet helemaal juist zat.
Al met al was de film zien geweldig, de muziek die erin komt is echt subliem, ik heb goed gelachen, en ik was blij om mijn helden terug te zien zonder aliens. Alleen spijtig, dat Asterix zelf niet zo goed uit de verf kwam, hoewel hij enkele formidabele gevechten heeft geleverd. Ik miste een  beetje de dialoog tussen Asterix en Obelix (die volledig in zijn doel om Goudurix een man te maken op ging) en ik had de indruk dat Asterix die zelf ook wel wat miste. Voor ik te ver ga in mijn fanmusings, het was zaaaalig en ik ga hem zeker opnieuw kijken als hij uitkomt in de zaal.

xxxxxfieke
p.s Als iemand nog vragen heeft, wil ik die altijd beantwoorden :). Ik kan me nog wel enkele goede dialogen herinneren, maar ik wil niet te veel verklappen!
captaincab

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6883Beitrag captaincab »

Ik heb hem vandaag ook gezien in Brussel, maar was toc h enigzins teleurgesteld na maanden ernaar uit gekeken te hebben

Jean-Luc Gossens gaf al aan de tweede helft van het verhaal flink aangepast te hebben om het wat cinematografischer te krijgen, maar slaat toch de plank mis met het Abba (ongelukkige keuze om een pop-referentie te maken in een naam van een toch belangrijk personage) karakter (al levert ze enkele leuke vrouwenrechten grappen op)

De film had naar mijn mening niet echt veel gevechten en maakte de keuze om van Goudurix het hoofdpersonage te maken en Asterix en Obelix meer naar de achtergrond te duwen. De verwijzingen naar de jongerencultuur vond ik verschrikkelijk, die harpgitaar was toch veel beter (en maakt gelukkig nog een cameo tijdens de aftiteling). Maar gelukkig was het niet de nederlandse versie met Jim als Goudurix :)

De animatie was werkelijk subliem, fantastisch! En de keuze om onze helden naar het noorden te sturen was ook geinspireerd

Ik, en de groep met wie ik was,  hebben hem allemaal een 7/10 gegeven
astericied

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6884Beitrag astericied »

Weet iemand wanneer de vertaalde versie uitkomt?

Enne, kun je zo'n filmboek wat ik zag, ook kopen, een keer?
Anton

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6885Beitrag Anton »

De film gaat 5 april in Belgie in premiere, en op 16 april in Nederland in premiere. Rond de periode van de premiere ligt het filmalbum ook in de winkel, wat dus betekend dat het boek eerder verkrijgbaar is in Belgie dan in Nederland.
Sofie

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6888Beitrag Sofie »

Asterix heeft de stem van Quick of Flupke. ik ben niet zeker welke van de twee, maar in ieder geval, kunnen ze hem dan NOOIT een normale stem geven???
Anton

Re: Asterix en de Vikingen De film

Beitrag: # 6889Beitrag Anton »

In plaats van een Nederlandse en Vlaamse versie te maken hebben ze inderdaad de stemmen gemengd zodat ze maar 1 versie hoeven te maken. Jammer.
Sellix

Beitrag: # 10629Beitrag Sellix »

Volgende keer overlaten aan Pixar Studios...
Antworten