Asterix "The Ultimate Collection"

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

walter282

Asterix "The Ultimate Collection"

Beitrag: # 11726Beitrag walter282 »

Hallo,

Ik las net op marktplaats een advertentie over de asterix "The Ultimate Collection". Het zou om 32 hardcover albums gaan op groter formaat, met 12 extra pagina's schetsen en uitleg, in een oplage van 1000 exemplaren. Is er iemand die hier meer van weet.

Walter.
walter282

Beitrag: # 11768Beitrag walter282 »

Inmiddels heb ik een zwart/wit reclame flyer van van Ditmar over de serie gevonden. Hierin worden de details vermeld. Voor de duidelijkheid zet ik ze nog even op een rijtje.

Titel: The Ultimate Collection
Aantal albums: (33?)
Oplage per album: 1000
Prijs: 17,50 per album.
Albums hebben naast het verhaal 12 pagina's extra hiervan zijn 8 pagina's schetsen en 4 pagina's met blz. uit de oude uitgaven zodat de verschillen bekeken kunnen worden, verder worden de albums 15 tot 20 procent groter.

Versijnen in clusters van 4 albums vanaf oktober/december 2006.

Walter.
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 11769Beitrag Jochgem »

Dus dan heb ik me de hardcover editie aangeschaft om er nu achter te komen dat ze ook in een speciale verzamelaars editie gaan verschijnen. Snif. Voor duizend exemplaren lijkt 17.50€ me een bescheiden prijs. De editie met schetsen van nummer 33 was ongeveer twee keer zo duur.

Overigens is in Duitsland ook zoiets aangekondigd, als Großformat, maar volgens Comedix is deze nu 'auf unbestimmte Zeit verschoben'.

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Peter

Beitrag: # 12111Beitrag Peter »

Vandaag even mijn tweemaandelijkse voorraad albums gehaald bij m'n stripwinkel, waaronder de hardcover van de Vikingen en de 1999 edities van op Corsica en Obelix & Co. (als iemand nog deel 1 t/m 8 van de Hachette uitgaven uit 1999 in bijna nieuwstaat te koop heeft, mail even)

Ik hoorde dat het aantal intekenaars op The Ultimate Collection nogal tegenviel, zo'n 1% van het klantenbestand. Waarschijnlijk is dit te wijten aan het feit dat bijna iedereen alle albums al heeft. Daarnaast schijnen het allemaal nieuwe vertalingen te worden, wat ook niet echt meehelpt.

Ik hoor trouwens wel bij de 1%, dus dat wordt 33x EUR 16,95 = EUR 559,35 (helpt ook al niet mee de verkoopcijfers op te krikken). Gelukkig heb ik een klantenkaart :grin: . Is wel weer leuk voor de winkels, toch een gezamenlijke omzet van EUR 559.350,00. Kunnen ze wel gebruiken, denk ik zo.

Daarnaast gaat het gerucht dat men van plan is de hardcovers drastisch in prijs te gaan verlagen. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen, want in Frankrijk kost een gewone hardcover EUR 8,45, dus zeg maar EUR 1,50 meer dan onze softcover prijzen. In Nederland betalen we t.o.v. een SC toch gauw EUR 6,00 meer voor wat karton en een betere inbinding.

Peter
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 12928Beitrag Jochgem »

Deze verzameling wordt groots aangekondigd op http://www.doubleclix-blog.com/ als 'Re-Foundation'. Superlatieven schieten te kort. In Frankrijk en Duitsland gaat het verschijnen, beetje bij beetje, zodat we in 2009 als Asterix vijftig jaar wordt een prachtig nieuwe serie boeken hebben.

Kan ik mijn hardcovers inruilen?

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Anton

Beitrag: # 13058Beitrag Anton »

Ik kan er niet al te veel over zeggen, maar het is nog een beetje afhankelijk of de editie ook in het Nederlands gaat verschijnen. Het hangt allemaal af van de voorverkoop/intekeningen.

Ik ga binnenkort naar Parijs om het te bespreken.

Tevens is Hachette nog niet echt actief wat betreft de productie van de albums, Albert René wel, die heeft de zaken al voor elkaar.

De reguliere harde kaft edities, die zullen ook nog komen, maar ook daar laat Hachette het afweten. Ook daarvoor zal ik met ze in overleg moeten gaan.
Benutzeravatar
Sellix
AsterIX Village Guard
Beiträge: 75
Registriert: 9. November 2001 23:33
Wohnort: the Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 13097Beitrag Sellix »

Laat AR zich eerst eens aan zijn woord houden en de zeer lang geleden beloofde Nederlandse dialecten eens gaan uitgeven. Er is van alles aan gedaan, zelfs een onderzoek of het commercieel interessant is (ja dus) maar verder horen we er niets meer over. Wat dat betreft is mijn vertrouwen in de Franse uitgever tot ver onder het vriespunt gedaald :sad:
Dus die babbel met de Franse uitgever is leuk maar het zegt niets. Bij mij komt dan spontaan het spreekwoord met een kluitje het riet in sturen opborrelen...
Zuletzt geändert von Sellix am 27. September 2006 14:13, insgesamt 1-mal geändert.
100+ Asterix translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Beitrag: # 13098Beitrag jaap_toorenaar »

ja, Hans ("Sellix") - ik wacht al 2 jaar op een schriftelijke reactie na de mondelinge toezegging van AR dat ik mijn boek mag uitgeven als ik een uitgeverij heb gevonden... Men zwijgt in alle talen en reageert niet op brieven of e-mailtjes, noch door de uitgever, noch door mezelf...
Jaap
Anton

Beitrag: # 13102Beitrag Anton »

Tja, als het in Nederland net zo geregeld was dat we zelf de boeken konden uitgeven, dan was het al lang geregeld. Echter de Fransen denken er anders over.

De oplagen zijn voldoende om een dialect uitgave te maken, maar ja het is niet in onze handen.

Ik zit ook al tegen het vriespunt aan hoor
Peter

Beitrag: # 13185Beitrag Peter »

Anton hat geschrieben:Ik kan er niet al te veel over zeggen, maar het is nog een beetje afhankelijk of de editie ook in het Nederlands gaat verschijnen. Het hangt allemaal af van de voorverkoop/intekeningen.
Zoals ik al eerder meldde was het aantal intekenaars op The Ultimate Collection (in Utrecht) nogal tegenvallend. Dit lijkt dus een landelijk verschijnsel te zijn. Jammer, maar ik kan tenminste weer EUR 559,35 besteden aan andere strips. Ieder nadeel hep z'n voordeel (vrij naar J.C.).

Anton, enig idee waar de grens ligt qua voorintekeningen voor het wel/niet uitbrengen van The Ultimate Collection?

Peter
Anton

Beitrag: # 13191Beitrag Anton »

Ja we moeten 1.000 stuks afnemen, maar ik wil de oplage verlagen naar 800 stuks. Als we 800 stuks kunnen afnemen dan gaat het allemaal wel door. Het is alleen de vraag, kan de uitgeverij de boeken maken met een oplage van 800 stuks.
Riebeenen

Beitrag: # 13914Beitrag Riebeenen »

Anton hat geschrieben:Ja we moeten 1.000 stuks afnemen, maar ik wil de oplage verlagen naar 800 stuks. Als we 800 stuks kunnen afnemen dan gaat het allemaal wel door. Het is alleen de vraag, kan de uitgeverij de boeken maken met een oplage van 800 stuks.
Is er inmiddels al meer bekend over deze collectie? :-?
Kan ik me al ergens inschrijven? 8)
Peter

Beitrag: # 14002Beitrag Peter »

Je kunt intekenen bij de betere stripboekenwinkel. Ikzelf heb dit reeds gedaan, dus nog 998 belangstellenden te gaan!
Everzwijntje

La grande collection

Beitrag: # 14567Beitrag Everzwijntje »

Kunt u mij soms het adres doorspelen van zo'n stripboekenwinkel in België (bij voorkeur in West- of Oost-Vlaanderen)?
Dankje! :grin:


Lollige groetjes
Simon
Peter

Beitrag: # 14575Beitrag Peter »

Geen idee, maar het lijkt mij niet echt moeilijk een stripboekenwinkel in Vlaanderen te vinden!
Antworten