asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 23509Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
ik ben in gesprek met het RMO om rond Asterix' 50ste verjaardag een Asterixweekend te organiseren in het museum met Griekse, Romeinse, Keltische en Middeleeuwse kunst in Leiden. We denken aan het weekend van 21/22 november (oktober is meer in de buurt van de verjaardag, maar dat is onhaalbaar). Verzamelaars zouden daar hun collectie kunnen tonen (meld je bij me aan als je veel hebt en mee wilt doen!!). Wellicht zouden we in overleg met de uitgever/distributeurs (Anton?) het nieuwe album, waarover in dit forum net sprake is kunnen lanceren. Wie weet vinden we vertaler Frits vd Heide en de auteurs René v Royen en Sunnyva vd Vegt bereid en dan wordt het erg leuk. Ik houd jullie op de hoogte en sta open voor tips,
Jaap
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 809
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 23595Beitrag Batavirix »

Jaap,

Ik ben benieuwd.

Uiteraard ben ik wel bereid mee te doen.
Hangt er ook een beetje vanaf wat de plannen zijn.

Mvg

Henk
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 23600Beitrag jaap_toorenaar »

Henk,
ik zal je nader informeren. René van Royen heeft al aangegeven dat hij voor de zaterdag in de race is. Wie weet staan jij en ik onze verzameling te showen. Kun je in Hamburg de vriendjes daar ook niet toe overhalen?
Jaap
Anton

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 24216Beitrag Anton »

Sorry, ik lees nu pas het bericht. Als je mij nodig hebt kun je me beter even mailen, ik kijk onregelmatig op het forum.
In iedergeval zojuist de eerste bespreking achter de rug, volgende week verder.
Betapress zal dit keer waarschijnlijk het persgebeuren op zich nemen, maar ik zal het voorstellen om in het RMO de presentatie te houden. Ik laat wel even weten wat daar het resultaat van is.
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 809
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 24577Beitrag Batavirix »

Jaap,

als vriend van het RMO (Rijks Museum van Oudheden) kreeg ik dit weekend het programma voor de komende maanden thuisgestuurd.

Nergens een spoor van een evenement rond de 50ste verjaardag van Asterix, danwel ergens een Asterixweekend. Betekent dit dat het niet gelukt is en dat het evenement van de baan is?

Mvg,

Henk
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 24617Beitrag jaap_toorenaar »

zucht - grote zucht - HEEL GROTE ZUCHT! Ik heb steeds het gevoel dat ik daar de regie moet overnemen en dat er anders niets 9of hoogstens uitermate last-minute) iets gebeurt. Ik ga maar weer eens informeren,
Jaap
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 24641Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
jawel, het Asterixweekend gaat door en het begint concreet te worden. Ik citeer uit een mailtje vanuit het museum:
Voor wat betreft het weekend van 21 november: de Tempelzaal willen we leuk aankleden met attributen uit de Asterix tentoonstelling. En de museumwinkel kan aanhaken met het assortiment (jubileumboek e.d.).

De activiteiten die we momenteel voor ogen hebben (ik ga er ook nog met Wim - de directeur van het museum - naar kijken):
- Presentatie bijzondere Asterix verzamelingen.
- Speed-lezingen door o.a. Frits van der Heide (heb ik inmiddels benaderd en was bereid om te komen), René van Royen (?), Ruurd Halbertsma en natuurlijk jijzelf als 'Asterix-kenner'.
- Re-enactment door Pax Romana: Romeinse dame, arts en soldaten.
- Op de foto met Asterix en Obelix
- vertonen Asterix film(s)
- (knutsel)activiteiten voor kinderen

We gaan kijken of we een ludieke actie kunnen inzetten, bijvoorbeeld gratis toegang/een kadootje voor iedereen die op dezelfde dag jarig is als Asterix/iedereen die dit jaar 50 is geworden.
(einde citaat). Kortom Batavix, Hendrik-Jan en vele anderen: als je in the mood bent om op een gegeven moment daar je collectie te laten zien: geweldig!!! Ronsel vooral ook anderen en laat het mij maar per mail zsm weten. Wordt vervolgd,
Jaap
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 809
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: asterixfeestje in het Rijksmuseum van Oudheden Leiden?

Beitrag: # 25377Beitrag Batavirix »

Voor iedereen die erbij was,
of die erbij had willen zijn,
bijgaande wat foto's van de viering van de viering van de 50ste verjaardag van Asterix en Obelix
op 21 en 22 november in het Rijksmuseum van Oudheden te Leiden:

http://home.kpn.nl/h.j.alberts/Leiden/Leiden_RMO.html

Met vriendelijke groet,

Batavirix
Antworten