nieuw boek over Asterix gaat door

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Gesperrt
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28002Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
Het lijkt er nu echt van te komen dat uitgeverij Arboris mijn teksten over de avonturen gaat uitbrengen. Gepland staat dinsdagavond 30 november voor de lancering; op die avond ontvangt vertaler Frits van der Heide feestelijk het eerste exemplaar. Dat betekent (als er zich geen tegenslagen voordoen in het drukproces) dat het boek net voor sinterklaas in de winkels ligt... Het bespreekt alle avonturen vanuit het Franse origineel en licht woordgrappen, vertalersvondsten, karikaturen, citaten enz. eruit. Waarschijnlijk gaat het "Asterix: de vrolijke wetenschap" heten en zal het ongeveer 20 euro kosten. Nadere info volgt,
Jaap
Xinix

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28037Beitrag Xinix »

Da's goed nieuws. Is dat hetzelfde document dat je ooit (uit frustratie?) op dit forum hebt gezet?
Ik heb het met belangstelling gelezen en zal het zeker kopen. Ook was ik in oktober in Leiden een van je geinteresseerde toehoorders.
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28040Beitrag Jochgem »

Fantastisch nieuws, gefeliciteerd. En ik hoop dat het zo'n groot succes wordt dat ze in Frankrijk zullen smeken om een vertaling! Volgens google heeft je boek ook al een (voorlopige?) titel: De verklaring van Asterix.
Je signeert toch wel hoop ik, bij de uitreiking van het eerste exemplaar, eind November?
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28042Beitrag jaap_toorenaar »

ja, de voorzet heb ik ooit uit frustratie op het net gezet - maar de tekst is verbeterd, de afbeeldingen zullen helemaal anders zijn enz. De werktitel "De verklaring van Asterix" wil ik zelf liever niet, want iedereen zal meteen opstandig en boos reageren "waarom moet een stripverhaal voor kinderen zo nodig VERKLAARD worden?". Ik hoop dat het de volgende titel wordt: "Asterix: de vrolijke wetenschap" (met een verwijzing naar Nietsches boek Die fröhliche Wissenschaft). Eind november, na mijn powerpointje en de overhandiging 1e exemplaar ga ik uiteraard signeren!
Jaap
lucas

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28220Beitrag lucas »

Wat een leuk nieuws! Zal het ook in de winkels te koop liggen? Want zoals beloofd toen bij de Asterix tentoonstelling in Leiden zou ik het graag willlen kopen. De voorzet die ik gelezen had was al prachtig dus ik kijk naar het boek uit.

Lucas
Sellix

De aanhouder wint...

Beitrag: # 28310Beitrag Sellix »

Tjonge jonge Jaap, da's wat je noemt: de aanhouder wint.
Hoe lang geleden was dit al een grote wens van je :-D
Eindelijk dan een boekje wat je echt bij je verzameling durft te leggen (na het eerst gelezen te hebben). Was er nog iets zinnigs te schrijven over de laatste albums?
Geef je even een seintje waar en wanneer?

Groet,
HS
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 28414Beitrag jaap_toorenaar »

tja, Hans, je hebt gelijk: it was a long way - en ik geloof het pas echt wanneer ik het 1e exemplaar in handen krijg. Het is de bedoeling dat dat gebeurt op dinsdagavond 30 november om 19.30 in het Stedelijk Gymnasium Leiden, Fruinlaan 15. Iedereen is daar van harte uitgenodigd! Uitgeverij Arboris geeft het allereerste exemplaar aan de vertaler van Asterix Frits van der Heide en ikzelf houd (natuurlijk) een powerpointje. Twintig euro meenemen voor deze ongeveer 150 pagina's is handig;). Blijf wel deze site raadplegen, want mijn angst dat er toch weer een kink in de kabel komt is groot,
Jaap
MacRace

Re: nieuw boek over Asterix gaat door

Beitrag: # 33796Beitrag MacRace »

Is de nieuwe strip al uit?
Kheb al een tijd niks weer vernomen over een nieuwe strip!
Gesperrt