Sylvie Uderzo

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Robby

Sylvie Uderzo

Beitrag: # 57653Beitrag Robby »

Hallo,
Al enige jaren volg ik met veel plezier dit forum en hou mij op de hoogte van alles wat komt en wat ik (weer) gemist heb. Nu heb ik een paar vragen in de hoop dat iemand mij kan helpen. Is het waar dat Sylvie Uderzo de verzameling van Marc Jalon overgenomen heeft? En zo ja, weet iemand hoe ik haar kan bereiken? Ik heb namelijk een vraag voor haar. Lang geleden heb ik me ingeschreven voor haar nieuwsbrief, maar dat was op het hoogtepunt met de perikelen rond haar vader en daarna is haar blog niet meer online. En nee, het gaat niet om een handtekening van haar vader, maar een vraag over de collectie.

Robby
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Sylvie Uderzo

Beitrag: # 57678Beitrag Jochgem »

Het klopt dat Sylvie Uderzo de verzameling van Marc Jalon heeft overgenomen. Dat wordt nog vermeld op haar (franse) wikipedia pagina.
En 2012, elle acquiert la plus importante collection privée d’objets liés à l’œuvre de son père (environ 11 000 références pour plus de 100 000 pièces, jusqu’alors détenue par le collectionneur Marc Jallon.
De blog van "het zusje van Asterix" is inderdaad verdwenen. Wikipedia heeft een aantal links gearchiveerd en ook web.archive.org heeft nog wel wat pagina's. Op internet staan bijvoorbeeld interviews van haar met Marc Jallon.

Gelukkig heb ik niet zo'n verzamel hobby, want er komt geen eind aan. (Ik doe alleen papier...) Dat neemt niet weg dat ik met veel plezier gesnuffeld heb in de twee boeken die over de verzameling gaan; Toutastérix en Le Monde Miroir .

De resten van de site vermelden geen email-adres helaas. Er was alleen een contactformulier.
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Robby

Re: Sylvie Uderzo

Beitrag: # 57803Beitrag Robby »

Dank je voor je antwoord. Ik schrok er wel van dat de verzameling in 2012 al overgenomen is. Tijd vliegt :) Ik denk dat ik het maar via Hachette ga proberen. Je kan nooit weten.

mgv
Robby
Antworten