meningen over Asterix strips

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
Arne

meningen over Asterix strips

Beitrag: # 6115Beitrag Arne »

Hey mensen, ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik voor engels een speech moet maken over een strip film of wat dan ook ik heb gekozen voor de asterix strips. maar naast dat ik moet uitleggen waar het dus overgaat in grote lijnen moet ik ook meningen hebben van mensen jullie voelen hem al aankomen bij deze wil ik jullie vragen om een eerlijke mening te geven over wat je van de boeken vind wat verbeterd kan worden en hoe je de verhaallijn vind. etc. alvast bedankt!:)
Sellix

Re: meningen over Asterix strips

Beitrag: # 6116Beitrag Sellix »

Dag Arne,

Kijk eens op www.asterix-obelix.nl/dutch en klik op album aantekeningen. Verschillende Asterix fans hebben een album 'onder handen' genomen en meestal staat daar wel en stukje persoonlijk commentaar bij. Zo heb je gelijk info over vrijwel alle albums.

Hans
Jos

Beitrag: # 11209Beitrag Jos »

Asterix strips zijn echt fantastisch. Elke keer als ik ze lees wordt ik betoverd, en meegesleept in het verhaal. Ik denk altijd: Valt er nou NIKS te verbeteren? -Vrijwel niet. Tot album 24 had je een stijgende lijn, daarna werd een ietswat dalende lijn, met als absoluut dieptepunt natuurlijk album 33. Dat komt deels omdat de fantastische scenario schrijver Goscinny overleed natuurlijk, maar vooral ook deels omdat ze in de meeste aansprekende landen waren geweest, denk ik. Helvetia, Brittania, Hispania, Belgica, in Rome zelf natuurlijk, de ronde van Gallia, bij de Gothen, allemaal albums met in een apart land , met een aparte stijl, vooral ook gezellige stijl. Maar dan zijn er niet meer van die landen over! Maar da's mijn mening.

In ieder geval denk ik dat Uderzo dan maar overgaat op dingen zoals album 33. Abstracte dingen gebruiken, dingen die niet erg asterix achtig zijn, zoals ruimte mannetjes, de één te teletubie-achtig (Toon), en de andere te Arnold schwartzenegger achtig, te serieus.
Antworten