weekend voor fans in Amsterdam!

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

weekend voor fans in Amsterdam!

Beitrag: # 19768Beitrag jaap_toorenaar »

dag Asterix-vrienden,
een groepje Duitse, Belgische en Nederlandse Asterixfans (die communiceren via www.comedix.de) heeft sinda enkele jaren de traditie dat ze elkaar ergens een weekend ontmoeten. Na Keulen, Munchen, Brussel en Parijs is dit jaar Amsterdam gekozen en wel op zaterdag 7 en zondag 8 juni aanstaande. Wat zou het leuk zijn als ik niet de enige Nederlander zou zijn daarbij!!! Ik voel me verantwoordelijk voor een soort programma en denk aan de volgende items:
- bezoek aan de stripdagen die dat weekend in Haarlem plaatsvinden
- (zo mogelijk) vertaler Frits van der Heide en/of Asterixkenners René van Royen en Sunnyva van der Vegt die vertellen over hun werk aan Asterix
- een bezoek aan het Allard Pierson museum en/of Archeon in Alphen a.d. Rijn
- een lezinkje door mezelf over grote en kleine ontdekkingen, onopgeloste raadseltjes etc.
- uiteraard gezellig uit eten/drinken gaan op zaterdagavond
- evt. een grachtenrondvaart
- alle suggesties van jullie kant die ik tot nu toe vergeten heb!
De kosten blijven beperkt tot de reis en het onderdak (zelf woon ik in Leiden en trein 's avonds even terug naar huis), intree museum en kleine bijdrage voor fooi aan Frits, René en Sunnyva voor hun inzet.
Als je belangstelling hebt, laat dat dan op dit forum als antwoord weten. En zoals gezegd: voor suggesties sta ik open,
Jaap
Benutzeravatar
Maulaf
AsterIX Druid
Beiträge: 1835
Registriert: 19. Juni 2002 22:44
Wohnort: Metelen

Re: weekend voor fans in Amsterdam!

Beitrag: # 19770Beitrag Maulaf »

jaap_toorenaar hat geschrieben:Na Keulen, Munchen, Brussel en Parijs is dit jaar Amsterdam gekozen en wel op zaterdag 7 en zondag 8 juni aanstaande.
Jaap
Hallo Jaap,
jij hebt Berlin (tussen Keulen en Munchen) vergeten,
groetjes
Gregor
Benutzeravatar
Sellix
AsterIX Village Guard
Beiträge: 75
Registriert: 9. November 2001 23:33
Wohnort: the Netherlands
Kontaktdaten:

Beitrag: # 19811Beitrag Sellix »

De meeste van onze Duitse vrienden zullen het boemeltje naar het strand bij mooi weer (al is het maar voor enkele uren) ook zeer waarderen denk ik... Kratje bier mee, plastic bal die je na afloop een kind in de handen drukt en voila!
100+ Asterix translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Antonius

Beitrag: # 20434Beitrag Antonius »

Jaap,

Ik als Amsterdammer moet daar natuurlijk ook bij aanwezig zijn en wil ook best helpen met een eventueel programma. Ik zal smorgens misschien nog een beetje brak zijn, want het is de dag na mijn verjaardag.

Mocht je hulp nodig hebben, bijdeze bied ik me aan.
Hoeveel mensen worden er verwacht?
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Beitrag: # 20844Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
ik had al een keer aan je gemaild dacht ik, maar best kans dat ik toen per ongeluk afsloot voordat het verzonden was. Ik schreef ongeveer: heel erg leuk dat je erbij bent (ik heb het nog van geen andere Nederlander gelezen)! Hoeveel er precies komen is nog niet helemaal duidelijk. Er wordt druk overlegd over welke treinreservering, en welkhotels. Je kunt het lezen onder comedix.de, het duitse forum, waar een thema Asterix Fantreffen is. Binnenkort hoop ik een programma uit te kristalliseren. Menigeen komt al op vrijdag, anderen pas zaterdag. De stripdagen in Haarlem worden aangedaan en Archeon in Alphen lijkt me ook leuk. Een grachtenrondvaart vindt men ook leuk schijnt het. Zelf wil ik wel een beamerpresentatie houden met aanduidingen van wat hopelijk eindelijk ooit eens van mijn hand in boekvorm verschijnt. Twee vraagjes aan jou als Amsterdammer: valt er op zaterdag (late middag/vroege avond) een zaaltje met beamer ergens te regelen en is er een aardige tent om met zijn allen goed en betaalbaar uit eten te gaan? Ik schat dat we met ruim 10 personen zijn.
Jaap
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 808
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: weekend voor fans in Amsterdam!

Beitrag: # 20903Beitrag Batavirix »

Jaap,

het lijkt mij ook wel leuk om op deze dagen aanwezig te zijn.
Ik woon ik in Leidschendam en zal dus zaterdagavond - net als jij - wel even met de trein naar huis gaan. En dan vervolgens zondag met de auto naar Haarlem.

IK heb nog even zitten surfen naar een restaurant in Amsterdam met een asterix-verbinding. Ik kon niets vinden. Wel stootte ik daarbij op de volgende - mij onbekende - link die ik jullie niet wil onthouden; http://www.smulweb.nl/945015/koken/rece ... -panoramix
Benutzeravatar
Sellix
AsterIX Village Guard
Beiträge: 75
Registriert: 9. November 2001 23:33
Wohnort: the Netherlands
Kontaktdaten:

Re: weekend voor fans in Amsterdam!

Beitrag: # 21362Beitrag Sellix »

Hoi Jaap,

Je had vanuit A'dam gebeld begreep ik. Helaas had ik geen tijd. Momenteel heb ik het enorm druk met mijn studie. Vrije tijd reserveer ik dus voor thuis. Zo ergens tussen de herfst en kerstvakantie ben ik klaar :P

Groet,
Hans
100+ Asterix translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
Antworten