Asterix in het Zuid-Afrikaans

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Asterix in het Zuid-Afrikaans

Beitrag: # 48918Beitrag jaap_toorenaar »

Ooit, 30 jaar terug, zijn 4 verhalen in het Afrikaans vertaald; iemand schonk me een keer Die Olimpiese Spele. Genieten!!
enkele voorbeelden:
8,8 Ne.: Ze hebben me alletwee geflapt! Afr.: Hulle het my labei verbygesteekt!
9,4 Ne.: Zeg dikke... ik daag je uit! Op de pugnus! Ik will je met de pugnus een peut op op je Plexus Solaris geven! Afr.: Ek sal jou pak in gewone stoei, rofstoei, boks! Ek sal jou opfrommel! (antwoord van Obelix: Ek is nie vet nie!).
9,9 Ne.: een kleine slechtgebouwde en 'n dikke met een aardige omvang Afr.: So'n pikkie en 'n vetsak met 'n boepmaag!
Sindsdien vraag ik al 10tallen jaren aan vrienden die naar Afrika gaan om er een voor me op te sporen - altijd tevergeefs. Maar nu mailde een collega me, dat ze de nrs. 1 t/m 6 zag liggen en voor me heeft gekocht! Blijkbaar is men een nieuwe Serie gestart sinds vorig jaar. Ik beloof dat ik grappige zinnen ga melden,
Jaap
Benutzeravatar
Sellix
AsterIX Village Guard
Beiträge: 75
Registriert: 9. November 2001 23:33
Wohnort: the Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Asterix in het Zuid-Afrikaans

Beitrag: # 48934Beitrag Sellix »

Zo nu en dan een kijkje nemen bij www.asterix-obelix.nl en je wist het in 2012 al :-D
De volgende 6 zijn ook alweer in de maak...
100+ Asterix translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: Asterix in het Zuid-Afrikaans

Beitrag: # 48936Beitrag jaap_toorenaar »

Je hebt gelijk - dat heb ik inmiddels gedaan;) Stuur me even een persoonlijk mailtje, en je krijgt uiterlijk morgen mijn Studie van de eerste zes Afrikaanse versies, Hans!
Antworten