boek uitverkocht

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Antworten
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

boek uitverkocht

Beitrag: # 47581Beitrag jaap_toorenaar »

hoi,
uitgeverij Arboris melded me, dat mijn boek Asterix, de vrolijke wetenschap, praktisch uitverkocht is. Er liggen nog 10 exemplaren bij het Centraal Boekhuis (die ik er zelf vrijdag naar toe heb gestuurd). Niet getreurd, want waarschijnlijk maken we een derde druk - misschien zelfs in kleurdruk. Mocht je willen worden ingelicht over de verschijninjg van die nieuwe druk, stuur me dan een mailtje (jtoorenaar@casema.nl), dan sla ik je mailadres op en licht je in. ook ontvang je dan meteen al als wordbestand mijn kakelverse analyse van De Picten!!
Ja
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: boek uitverkocht

Beitrag: # 48520Beitrag jaap_toorenaar »

Inmiddels is het zeker, dat een derde druk van "Asterix, de vrolijke wetenschap" uitkomt. Inderdaad in kleurdruk en deze keer met een donkerrode kaft (waarop een nieuwe foto van mij en mijn huidige mentorklas 2P - misschien wel de leukste klas van Nederland momenteel! - staat). Uiteraard bevat de derde druk ook een analyse van "Asterix en de Picten". Het zal in juli of augustus verschijnen. Ergens in september ga ik het op een avond in mijn school met een powerpoint presenteren (en natuurlijk signeren). Zodra de datum vaststaat, laat ik die hier weten,
Jaap
Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 448
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: boek uitverkocht

Beitrag: # 48534Beitrag Jochgem »

Gefeliciteerd. Ook de kleurendruk is een fijne toevoeging!

Omdat de Picten nieuw zijn: wat is een leuk dingetje dat je daarover bedacht hebt en wat we zelf over het hoofd hebben gezien (of niet kunnen weten omdat we het Franse origineel niet kennen)?
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: boek uitverkocht

Beitrag: # 48542Beitrag jaap_toorenaar »

ach, als voorbeeld een heel klein citaat:
8,6 Weer een prima variant op een Franse woordspeling! De Romeinse volksteller zegt navré de vous envahir. Dat betekent letterlijk het spijt me zeer dat ik bij u binnenval. de grap is, dat envahir ook een militaire bijbetekenis heeft, namelijk veroveren. In dat geval is dat hier een heel foute opmerking uit een Romeinse mond tegen Gallische oren. Die dubbele bodem vinden we subtiel terug in de vertaling: ik overval u toch niet? De volksteller zal een van de vele rode draden oftewel running gags in dit verhaal vormen. Nog een detail: de tekenaar is vergeten, dat Asterix rode handschoenen aan had!
Verder bied ik een (wellicht vergezochte) verklaring voor de diverse liedteksten die onze pictische held bij stemblokkades te berde brengt en een (wellicht vergezochte) verklaring voor de covertekening. Natuurlijk veel beelddetails, woordgrappen in het Frans die onvertaalbaar zijn en goede vondsten van onze vertaler Frits vd Heide. weet, dat de origineelste en leukste naam in het origineel MacAtrell is!
Jaap
jaap_toorenaar
AsterIX Druid
Beiträge: 843
Registriert: 1. April 2006 11:09
Wohnort: Leiden Niederlande

Re: boek uitverkocht

Beitrag: # 48855Beitrag jaap_toorenaar »

De datum van de presentatie van de derde druk is bekend: maandag 29 September in de Aula van het Stedelijk Gymnasium te Leiden, Fruinlaan 15, aanvang 20.00. Uiteraard met een komische PowerPoint-presentatie. Toegang gratis,
Jaap
Benutzeravatar
Batavirix
AsterIX Bard
Beiträge: 808
Registriert: 14. März 2008 16:46
Wohnort: Forum Hadriani
Kontaktdaten:

Re: boek uitverkocht

Beitrag: # 48898Beitrag Batavirix »

Jaap,

ik zal zeker komen kijken de 29e

Henk
Antworten