Het geheime Wapen

Praat mee over Asterix. Vragen en antwoorden.
Ook zonder inlog kunt u hier een bericht plaatsen!

Moderatoren: Jochgem, jaap_toorenaar

Sellix

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6742Beitrag Sellix »

Diep, diep, diep teleurgesteld. Hoe kan ik mensen nog uitleggen dat ik fan ben van Asterix? In het vervolg zeg ik er maar bij dat dit geldt tot en met album 26.
Dit album is misschien geinig voor kinderen tot 10 jaar maar voor de vertokte fan van de oudere albums zijn er geen woorden voor om te omschrijven hoe diep triest dit verhaal is  :'(

Hans

Benutzeravatar
Jochgem
AsterIX Elder Council Member
Beiträge: 449
Registriert: 13. November 2001 11:58
Wohnort: Leiden, The Netherlands
Kontaktdaten:

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6743Beitrag Jochgem »

Anton hat geschrieben:dat de twee machten die aan het strijden zijn Amerika tegen een andere macht aan het strijden is.
Is het niet Walt Disney tegen de Mangas?
Nou goed, mijn 13 jarige zoon vindt het wel vernieuwend en 'best wel' grappig. Zelf zet ik het boek straks eerst even in de kast. Ik moet nog wat wennen. Op het Franse forum van collectionix stond het aardig: 'ik betreur het verlies van de Asterix die ik kende'.

HJ "Jochgem"
Hendrik Jan

Asterix in 100+ translations at: http://www.asterix-obelix.nl/manylanguages
walter282

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6744Beitrag walter282 »

ik heb net de nieuwe Asterix gekcoht en gelezen, en ik vind het echt jammer dat Asterix op deze manier moet (waarschijnlijk) zal eindigen. Vroeger verzamelde ik alles van Suske en Wiske, maar daar ben ik mee gestopt vanwege de surrealistiche verhalen, maar na dit verhaal van Asterix denk ik dat Suske en Wiske zo slecht nog niet is.
Anton

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6745Beitrag Anton »

Die Walter haha, nou ik moet je wel een beetje gelijk geven.


@Jochgem
Idd Disney contra Manga is ook wel een vergelijk die erin is te lezen.
Hmm, toch meer diepgang?
Sellix

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6746Beitrag Sellix »

M'n kids (7 en 9) vinden het een belachelijk album en denken dat de jongetjes in hun klas het nog wel leuk zullen vinden.

Hoe moet ik hier nu in vredesnaam voor een samenvatting voor schrijven voor de website?
ample

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6747Beitrag ample »

En dan te bedenken dat ik m nog moet halen.

Laten we het maar houden op:
"Dan is de collectie compleet"
Peter

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6748Beitrag Peter »

Ik had al wat commentaar gelezen en gehoord, dus ik heb 'm even doorgekeken in de boekhandel. Toch maar besloten om een open plaats in m'n boekenkast voor lief te nemen.......
Jan

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6749Beitrag Jan »

Jaren wachten op een nieuw album. Was het het waard? Ik kan niet anders zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben. Uderzo zelf zegt in interviews dat de Romeinen tot aan Mauretanië zijn gekomen m.a.w. er moet wel waarheidgehalte inzitten. (als antwoord waarom Asterix nog niet bij de Bataven is geweest). Vervolgens krijgen we zo'n verhaal met een raket, een rare aliën met een computer op zijn buik en een nep-Superman. Ik snap er niks meer van. De laatste Suskes en Wiskes zijn ook al zulke simpele verhaaltjes. uderzo neemt Asterix mee in zijn graf omdat hij bang is dat het na zijn dood een slap verhaaltje gaat worden. Kon hij nu niets beters verzinnen? Een gemiste kans. Ik hoop dat er binnen een paar jaar nog wat beters komt. In ieder geval is mijn verzameling compleet. Kunnen wij vanuit Nederland Uderzo niet op andere gedachten brengen?  
FLUUPSKI

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6750Beitrag FLUUPSKI »

simpel gezegd


HET TREKT OP GENE KLOTEN

kzal het waarschijnlijk zelf terugzenden naar de uitgeverij
Mecu

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6751Beitrag Mecu »

Ik heb hem net uitgelezen in de boekhandel... (ben blij dat ik hem niet meteen had gekocht..)

Ik ben zwaar teleurgesteld. Het zou zonde zijn als dit het einde moet worden van Asterix. Waarom aliens? En ik kan trouwens de vage lettertypes en de overglimmende objecten ook niet echt waarderen..

Wat wilde Uderzo hiermee bereiken?  :-/ Dat het leuker zou zijn voor de jonge lezers? Ik ben zelf 14 en ik vind dit diep triest.
Tim

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6752Beitrag Tim »

Ik ben het eens met de meesten hier: een draak van een verhaal, en ik ben niet eens zo'n supergrote fan van Asterix, maar ik kan bijna alle verhalen die ik heb gelezen waarderen. Dit is flut
ample

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6753Beitrag ample »

Mecu hat geschrieben:Ik heb hem net uitgelezen in de boekhandel... (ben blij dat ik hem niet meteen had gekocht..)

Ik ben zwaar teleurgesteld. Het zou zonde zijn als dit het einde moet worden van Asterix. Waarom aliens? En ik kan trouwens de vage lettertypes en de overglimmende objecten ook niet echt waarderen..

Wat wilde Uderzo hiermee bereiken?  :-/ Dat het leuker zou zijn voor de jonge lezers? Ik ben zelf 14 en ik vind dit diep triest.
Toevellig bij de Eppo in eindhoven?
(daar zag ik iemand de complete strip uitlezen)

ik heb m wel gekocht maar mijn eerste indruk was ook zoiets van "Yeah.. right.. ".. ik heb m nog niet uitgelezen.. ben ook nog niet begonnen.. en ik vind het eng..
het zal wel tegenvallren..

Kheb meteen wat hardcovers gekocht (aangezien ik die nog een aantal mis) om te pijn te verzachten. ;)
walter282

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6754Beitrag walter282 »

Dan denk il dat Eppo goede zaken doet, want ik had toen ik gisteren mijn exemplaar van Het geheime Wapen kocht, ook al een aantal andere stripboeken gekocht ter compensatie.
ample

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6755Beitrag ample »

walter hat geschrieben:Dan denk il dat Eppo goede zaken doet, want ik had toen ik gisteren mijn exemplaar van Het geheime Wapen kocht, ook al een aantal andere stripboeken gekocht ter compensatie.
gheghe ;)

groot gelijk ;)
ze hadden ook weer veel op voorraad liggen.
Willem

Re: Het geheime Wapen

Beitrag: # 6756Beitrag Willem »

Ik koop al 30 jaar direct de nieuwe Asterix. De laatste jaren al met de nodige twijfel. Nu heb ik na een paar eerste blikken in de boekwinkel hem laten staan. :-[
Zegt alles...
Antworten